Informatie via klantenservice Essent

27 december 2016

Posted in Helpdesk en Servicedesk

De klantenservice van Essent kan verschillende mensen met verschillende vragen en klachten zeer goed van dienst zijn. In Nederland hebben wij de luxe dat wij uit veel verschillende energieleveranciers kunnen kiezen om ervoor te zorgen dat we licht en warmte in huis hebben. Natuurlijk zijn we steeds meer aan het toewerken naar het opwekken van eigen energie, door middel van bijvoorbeeld zonnepanelen. Maar de meesten van ons kunnen nog steeds niet in de volledige energiebehoefte voorzien en hebben dus gewoon een energieleverancier nodig. Essent is een van de grootste leveranciers op dit gebied met een ruime ervaring. Overweeg jij om bij hen klant te worden, dan kun je heel veel informatie die je hiervoor nodig hebt gewoon op hun website vinden. Mocht je toch nog een vraag hebben na het lezen van alle info, dan kun je uiteraard contact opnemen met de klantenservice Essent. Zij helpen je dan graag met de vragen die jij over hun producten hebt. Ben jij al klant bij hen, ook dan kun je af en toe behoefte hebben aan contact met de klantenservice bij Essent. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat je het niet eens bent met een factuur die je hebt gekregen of je hebt een klacht over een andere zaak. Ook kun je natuurlijk vragen hebben die je graag aan hen zou willen stellen. Dit is natuurlijk altijd mogelijk.

Klantenservice Essent contacteren

Hoe kun jij nu de klantenservice Essent contacteren, als bestaande of toekomstige klant? Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt hen natuurlijk bellen, als jij graag persoonlijk met een medewerker in contact wilt treden. Ook is het een optie om naar hun website te gaan en daar je vraag te stellen aan hun virtuele assistent. Op basis van kernwoorden die jij ingeeft, wordt er gezocht naar veelvoorkomende vragen en de antwoorden daarop. Als modern bedrijf is de klantenservice van Essent uiteraard ook online te bereiken, via een forum en via sociale media. Vaak verloopt het contact op die manier wat sneller en bovendien bieden deze opties als voordeel dat andere klanten ook op jouw vraag kunnen reageren. Dit kan heel nuttig zijn als zij hetzelfde probleem hebben meegemaakt als jij en zo kan het voorkomen dat je op deze manier heel snel een goed antwoord hebt. Het mag dus duidelijk zijn dat er heel veel verschillende manieren zijn om de klantenservice bij Essent te bereiken. Kies dus vooral de manier die bij je past, welke manier je kiest, zal voor het antwoord dat je krijgt niet heel veel uitmaken, aangezien alle onderdelen door zeer deskundige personen bemand worden.

Telefonisch contact

Het voordeel van telefonisch contact hebben met de klantenservice van Essent is natuurlijk dat je echt iemand te spreken krijgt en dat je daardoor betere uitleg kunt geven en beter overleg kunt voeren. Toch zijn er ook veel mensen die liever net met helpdesks bellen en dat heeft te maken met verschillende zaken:

  • de wachttijden zijn lang
  • het juiste telefoonnummer is lastig te vinden
  • de keuzemenu’s zijn lang en onduidelijk

DeKlantenservice.nl maakt een eind aan twee van de drie hier genoemde nadelen. Aan de wachttijden kunnen zij uiteraard niets veranderen, maar zij kunnen er wel voor zorgen dat je snel het juiste telefoonnummer vindt. Zij hebben van veel verschillende bedrijven, waaronder Essent, alle helpdesknummers verzameld en op een rijtje gezet. Zo zie je bij hen dus snel welk nummer van de klantenservice Essent je in welk geval moet draaien. Bovendien hebben zij ook het complete keuzemenu dat je te horen krijgt als je belt uitgeschreven, zo kun je dus zonder grote ergernissen en zo snel als mogelijk de klantenservice van Essent bereiken!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn