DSG-versnellingsbak kapot en nu?

23 april 2017

Posted in Auto's en Motoren

Laatst ging mijn DSG-versnellingsbak  kapot. Nu ben ik normaal gesproken niet van het googlen, ik volg liever de adviezen op via kennissen of vrienden. Ik stuitte al snel op de website http://www.garagehaarman.nl/. Het sprak me enorm aan dat Evert Haarman vanuit zijn eigen passie om betrouwbare en veilige auto’s af te leveren zijn garage is begonnen. Dit geeft voor mij meteen een goed gevoel. Ik vervoer tenslotte dagelijks mijn kinderen naar hobby’s naar school en naar vriendjes en vriendinnetjes. Ik moet er niet aan denken dat de auto gerepareerd wordt door een niet erkend bedrijf en ik daarmee risico’s loop. Indien je zelf kinderen hebt, begrijp je wellicht precies wat ik bedoel. Nu terug ter zake. Mijn DSG-versnellingsbak was dus kapot. Ik reed op de A2 en opeens kon ik niet meer terugschakelen. Ik begreep er niets van. De auto was tenslotte net APK gekeurd door Garage ter Horst. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om terug te gaan naar deze Garage. Ik maakte snel een afspraak bij Garage Haarman. En ik kon de volgende dag al terecht. Dat noem ik nog eens snelle service. Ze gaven aan dat het vaker voorkomt: een DSG-versnellingsbak  die kapot is. Gelukkig wisten ze bij Garage Haarman wat te doen met deze situatie. Ik begreep van een van de werknemers dat ze de enige garage in Nederland zijn die de versnellingsbak kunnen testen los van het voertuig. Dat was nog eens ideaal. Ze plaatste namelijk een vervangende versnellingsbak in mijn auto. Zo was ik tenminste niet onthand voor een week. Dat noem ik nog eens echt mee denken met de klant. Dat is tegenwoordig toch zeldzaam in deze steeds individualistischere maatschappij. Het is heel fijn dat je bij Garage Haarman niet het gevoel hebt dat je een nummertje bent. Er is een zeer persoonlijke benadering en op maat gemaakt advies.

Soort DSG-versnellingsbak die kapot kan gaan

Nu heb ik totaal geen verstand van versnellingsbakken. Er zijn blijkbaar diverse versnellingsbakken waar ze bij Garage Haarman in gespecialiseerd zijn:

  • DQ200 (7-traps DSG)
  • DQ250 (6-traps DSG)
  • DQ500 (7-traps DSG)
  • DQ501 (7-traps DSG met elektro-hydraulische koppeling)

Nu weet ik zelf niet precies wat het verschil is tussen deze voornoemde versnellingsbakken. Het bleek dat de DSG-versnellingsbak die kapot is in mijn auto een DQ500 betrof. Het geluk was dat ze dus echt een specialist zijn bij Garage Haarman. Ik denk dat ze diverse cursussen volgen om voor dit specifieke onderdeel een goede service kunnen bieden. Er zijn namelijk niet veel andere garages die gespecialiseerd zijn in een DSG-versnellingsbak die kapot is.

Proces

Het proces met mijn DSG-versnellingsbak die kapot was, verliep heel soepel. Ik kon zoals eerder gezegd de volgende dag terecht. Een uitermate aardige werknemer hielp mij direct. Hij dacht echt met me mee, waardoor ik dus een vervangende versnellingsbak kreeg. Hiermee kon ik gelukkig mijn dagelijkse routine voortzetten. Dat is tegenwoordig van groot belang. De kinderen zijn druk en ik zelf heb ook een drukke agenda. Een DSG-versnellingsbak die kapot is, was blijkbaar geen groot probleem voor Garage Haarman. Ze zijn hierin gespecialiseerd en dat was te merken. Na een dag kreeg ik al een telefoontje dat ik terug kon komen. Ze plaatste mijn DSG-versnellingsbak binnen een uur weer terug. Zo was ik 1,5 uur later weer terug op kantoor. Je kunt op de werknemers vertrouwen, want de inschatting die ze maken blijkt achteraf ook juist te zijn. Voor mij geen andere garage meer. Ik weet dat ik vanaf nu bij Garage Haarman moet zijn. Zo kan internet toch een betrouwbare bron zijn voor het repareren van je auto. Lees meer..

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn